A korábbi 2 részben már megismertük az Interjúzási Kompetencia mátrix sajátosságait, és azt is, melyik pozíció/munkakör milyen interjút takar valójában. Mátrixunk utolsó eleme a Szociális kompetenciák.

Az Inner Value-k utolsó eleme a Szociális kompetenciák, tehát belső értékcsoport. Jellemzően az empátiára és a konfliktus kezelésre gondolunk ha meghalljuk azt, hogy „szociális kompetencia”, pedig ennél sokkal összetettebb dolog. Ide tartozik a kommunikáció, ami tanult, de mégis a belső értékekhez köthető, ugyanakkor az érdekérvényesítés is (aminek eszköze lehet a kommunikáció), aminek egyik legfontosabb eleme a vezetés!

Máris látszik, hogy a szociális kompetencia gyűjtőnév temérdek pozíciónál szóba fog kerülni, lehet az vevőszolgálati specialista, kereskedő vagy akár valamilyen vezetői pozíció. Mint azt már korábban is említettem, nincs olyan, hogy valamelyik kompetenciára 100%-ig rámegy egy HR-es és nem is kíváncsi a többire mellette, de ha mondjuk egy vevőszolgálati specialistát keres, nagy eséllyel fogja a szociális készségek irányába terelni az interjút, mert ez a legfontosabb egy ilyen munkakörben. Tehát mondhatjuk, hogy arányaiban egy ilyen interjú: 60% Szociális, 15% Személyiség, 10% Szakmai és 15% Módszertani részekből áll majd.

Az interjúzási kompetencia mátrix rovat nem kőbe vésett szabály, csupán segítségnyújtás azon pályázók részére, akiknek szükségük van egy kis támogatásra, és nagyobb magabiztossággal indulnak el egy interjúra, ha legalább sejtésük van milyen irányba fog (nagyjából) az elmenni.

Sikeres interjúzást!

Mangoprof

A blogra készített képeket megtalálod itt:

Mangoprof instagram